2011-01-31

Mokytojo rolės platumas (siaurumas)

Šiandien vasario 1 diena.
Mano draugės gimtadienis.
Pirmoji akcijos "Man rūpi draugiškas maistas" diena.
Pirmoji paskutinio kalendorinės žiemos mėnesio diena.
Dar viena diena, kai galima prasmingai gyventi.

Labai smagu, kai tinklaraštį ne tik skaito, bet ir komentuoja.

Su savo partneriu Audriumi Murausku (LTF tarybos narys), su kuriuo kartu vedame seminarus mokytojams ir tėvams, dažnai diskutuojame įvairiomis temomis. Akcijos įrašo komentarai vėl pakvietė mus diskusijai.

Įstrigo Mamos sakiniai:

"visiems bus tik geriau, jeigu mokytojai bus 100% įsijautę i mokytojo/pedagogo rolę, o ne pataps auklytemis; tegu vaikų auklėjimu ir rūpinimusi užsiima tėvai/globėjai/soc. darbuotuojai (jeigu tėvų ir globėju nėra); o mokytojai tegu atsidavę dirba savo tiesioginį darbą"

Mat sutinku Mokytojų su Širdimi, kurie siekia daug daugiau ir kelia sau kur kas didesnius reikalavimus. Ir ačiū Dievui, kad tokių sutinku.

Sutinkame daug sąmoningų tėčių ir mamų. Dar nė vienas nepageidavo, kad jų vaiku būtų rūpinamasi mažiau. Aš irgi teigiu: mylinčių ir rūpestingų žmonių vaikui per daug nebus. Kai kurie tėvai net gi daug daug atsakomybės norėtų palikti mokyklai. Mūsų tikslas - dalintis atsakomybe gyvenant su mūsų visų vaikais. Ir paskatinti tiek tėvus, tiek mokytojus ta atsakomybe dalintis su Meile. Kai bendruomenė susitelkusi, gėlynai bendri. Jais rūpintis ir jais džiaugtis - bendras malonumas.

Ką Jūs manote: kokia gi yra ta Mokytojo rolė?
Kaip turėtų elgtis Mokytojas, kad galėtume pasakyti,
jog jis 100 procentų įsijautęs į ją?
Kokie kriterijai tam įsijautimui?
Pamirškime teorijas, pagalvokime, ko mes norėtume iš Mokytojų,
kurie susitiks su mūsų vaikais?
Kokios rolės išpildymą mes norėtume stebėti?

Kviečiu padiskutuoti.

Panaršiau trumpai internete ir radau keletą mokytojo pareiginių instrukcijų, nuostatų. Kiekviena ugdymo įstaiga tvirtina tokius dokumentus pati.
Štai keletas pavyzdžių:

Mokytojo vaidmuo labai galingas ir platus. Persismelkiantis į įvairias vaiko gyvenimo sritis.

Pasitelkiu į pagalbą humanistinės pedagogikos tekstus. Pasiskaitykite. Pamąstykite, ar nelinkėtumėte mūsų vaikams tokios realybės?

Sutinku Mokytojų, kurie atlieka tinkamai dalį savo darbo - perduoda žinias mokiniams. Dažnai tas atlikimas būna itin formalus. Tikslas - išpildyti ugdymo programų turinį ir paruošti vaikus egzaminams. Bet ar reikia tokiam tikslui Mokytojo? Kaip sako Audrius, gal užtenka televizoriaus, kuris "pasakoja" ir perduoda vaikams žinias? Tuomet nereiktų studijuoti niekur niekam. Užtektų gerai parengtų kompaktinių diskų, kurie paruoštų vaikus egzaminams ir perteiktų programų turinį. Būtų "nerealus" informacinių technologijų taikymas ugdymo procese.

Sutinku Mokytojų, prie kurių vaikai limpa kaip prie magnetų. Jie tarsi visų mokinukų Mamos ar Tėčiai. Bendri. Pavadinti jų "auklytėmis" man nesiverčia liežuvis, nes žemai lenkiu galvą prieš tuos Mokytojus, kurie moko mūsų vaikus gyventi, gyvena su jais ir ruošia juos rytojaus Gyvenimui. Tokių Mokytojų nėra daug. Nes tai daug atsakingiau ir sudėtingiau, nei ateiti į 45 minučių pamoką ir perteikti vaikams tam tikras žinias. Mokytojai, kurie leidžia vaikams gyventi, myli vaikus ir pajaučia juos betarpiškai su jais bendraudami.

Ar susimąstėte, kas būtų, jei vaikų auklėjimu rūpintųsi tik tėvai/ globėjai/ soc. darbuotojai? Beje, mokyklose dirba socialiniai pedagogai. Ir pastarieji turėtų auklėti vaikus, jei nėra tėvų ar globėjų? Brrrrr...... Siekiu, kad vaikų auklėjimas būtų tęstinis. Apie tai sėju sėklas ir pedagogamas, ir tėvams. Mokytojai ir tėvai turi dėl daug ko pasikalbėti ir pasitarti. Apie tai deklaruoja Lietuvos Tėvų Forumas. Apie tai garsiai kalba humanistinės pedagogikos bičiuliai. Pasiskaitykite dar. Ir, gal nustebsite, o gal ir ne, Mokytojai taip pat išsiilgę to bendradarbiavimo. Mokytojai pavargo būti vieni. Mokytojai nori dalintis atsakomybe. Gal jau nebemoka to daryti elegantiškai, bet... Mokytojai ištroškę mylėti vaikus ir būti jiems kur kas daugiau nei informacijos nešėjai ir perdavinėtojai...

Ramunė




2011-01-26

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: akcija "Man rūpi draugiškas maistas"


Vis dažniau susimąstau, kad, nors viešai skelbiama kontrolė, ką valgo mokiniai mokyklose, yra reali galimybė mūsų visų vaikams nusipirkti mokyklų maitinimo kampeliuose ir mokyklos apylinkėse visokių nedraugiškų maisto produktų. Dažnai lankausi mokyklose ir dažnai lieku nepatenkinta pasiūla, kurią gaunu. Bandelės su visokiais E, su daug daug cukraus etc. Reta mokykla kepa savo bandeles. Beje, yra ir tokių. Pvz. Adutiškio vidurinė mokykla. Valgyklos bandelės – kaip iš močiutės pečiaus. Prieš atvažiuodama su darbais, užsisakau visą maišelį.

Norėčiau visus tėvelius ir mamytes pakviesti vasario mėnesio akcijai
„Man rūpi draugiškas maistas“,
kuriai nereikės jokių ataskaitų ir resursų.


Dažnai matau vaikus, kaip kokius nutrūkusius nuo grandinės, bebėgančius iki artimiausio prekybos centro pirkti čipsų, kokakolos ir kitokių energizuojančių nuodų. Noriu akcentuoti, kad ne visi vaikai taip elgiasi. Bet būdami neabejingi ir šalia gyvenančiam, padarysime daug gero nelikdami abejingi.

Aš noriu labiau pati aprėpti savo vaiko "nusivalgymus", kad galėčiau kuo ilgiau rūpintis jos sveikata ir jo sveiko maitinimosi įgūdžiais, kurie, labai tikėtina, augant savarankiškumui, peraugs į sveiko maitinimosi poreikius.

Kaip galime prisidėti prie akcijos?Sužinokite, kam išleidžia Jūsų vaikai pinigėlius.
Sužinokite, kur jie gali nusipirkti „negerumų“.
Objektyviai įvertinkite pinigėlių sumą, kurią duodate vaikui pravalgyti.
Ateikite dažniau į mokyklos valgyklą papietauti ar šiaip užkąsti.
Pakalbinkite vaiką apie jo poreikius valgyti vieną ar kitą maistą.
Padiskutuokite su mokytojais apie tai, kad „užsienergizavę“ vaikai sunkiau sutelkia dėmesį ir pakvieskite juos likti neabejingiems. Tai bus puikus spyris Mokytojui pasijusti mama ar tėvu. Nes kai kurie jų taip įeina į Mokytojo rolę, kad pamiršta iš jos išeiti.
Kelkite klausimą, ką galite padaryti, kad vaikams būtų sutrukdyta palikti mokyklos teritoriją pamokų metu. Pasitelkite į pagalbą Mokinių tarybas, aktyvius mokinius, aktyvius tėvus. Pradėkite nuo motyvuotų. Man tai žiūrėti negera, kai matau išsirengusius vaikus žiemą lauke.
Nebijokite pakalbinti mažų krautuvėlių pardavėjų, savininkų ir didesnių parduotuvių administratorių dėl „draugiškų vaikui“ valandų įvedimo. Blogis laimi tik tuomet, kai geri žmonės daro per mažai arba nedaro nieko.
Patys valgykite kuo sveikesnį maistą ir mokykite vaikus rūpintis savo sveikata.


Kad atsirastų daugiau motyvacijos valgymo kultūros kūrimui, puoselėjimui, rekomenduoju žavųjį virėją ir jo įtaigią kalbą.


Šiandien po darbo kepsiu bananų duonelę, kurios vakar nespėjau iškepti. Rytoj virsime su sūnumi daržovių sriubytę su kalakutienos kukuliukais.


Pradėkime keisti pasaulį nuo savęs.

Pradėkime keisti pasaulį nuo šiandien.

Bus smagu, jei be savo esminės Paskirties atrasite laiko keliems sakiniams vasario pabaigoje, kaip Jums pavyko kurti ir puoselėti savo valgymo kultūrą su Jūsų vaikais ir dėl visų mūsų vaikų.


Akcijos pradžia – vasario 1 diena tik pabudus.
Akcijos reali pabaiga dėl labai svarbių priežasčių nenumatyta.
Taigi akcija - ilgalaikė.
Mėgstanti skaniai pavalgyti ir bandanti skaniai - sveikai gaminti,
Ramunė

P.S. jei šiame įraše kai kurie žodžiai pasirodė kažkur matyti ar girdėti, tai tik sutapimas. Sumanymas yra originalus ir paveiktas įvairiomis gerosios patirties veiklomis, kurių apstu mūsų gyvenime.

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: leiskime vaikams laisvai kurti mokyklose

Linkiu prasmingos ir jausmingos pedagoginės pertraukėlės:

http://www.ted.com/talks/lang/lit/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html


Ramunė

NAMŲ VAIKAS: autoserviso dėžutė


Sveiki,



auginu 3 metų ir 4 mėnesių sūnų Augustiną. Jau nuo mažų dienų pastebėjau, kad jis mielai ardo savo mašinytes. Man buvo labai keista, kad tarp ratukų galybės mažius puikiai atskiria, koks ratukas nuo kokios mašinytės.



Sugalvojau, kad reikia mūsų namuose turėti savo mini autoservisą. Nedrįsau atsikratyti tais daiktais, kuriuose pati didelės prasmės nemačiau, tačiau kurie buvo vertingi mano sūnui.

Tuščia saldainių "raffaelfo" dėžutė tam tiko puikiausiai. Joje telpa visas mano vyruko autodetalių rinkinys. Kiekvieną kartą vis nustembu, kaip jis ten joje randa tai, ko jam reikia.

Man smagu, kad tokiu paprastu būdu suteikiu vaikui galimybės žaisti taip, kaip jam smagu. Ir tvarkos daugiau atsiranda. Tik neprisigalvokite, kad tvarka išlaikoma ilgai :)


Ramunė

2011-01-25

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: kvalifikaciniai seminarai ugdymo įstaigų darbuotojams

Šiuos metus paskyriau įvairių bendruomenių, kuriose gyvena visų mūsų vaikai, sitprinimui ir telkimui.
Nors piroritetas skiriamas šeimoms ir jų konsultavimui, noriu pranešti apie savo pasiruošimą darbui su ikimokyklinių, mokyklinių įstaigų bendruomenėmis.

Kaip teigia gerbiamas profesorius Albertas Piličiauskas, tėvai yra nenuskandinamas laivas Švietimo vandenyse. Todėl kreipiuosi į Jus, mamos ir tėčiai. Rodykite iniciatyvą, kad Jūsų vaikų ugdymo įstaigose atsirastų vietos ne tik seminarams, kurių metų yra skaitomos skaidrės. Lai atsiranda vietos re(n)giniams, kuriuose Mokytojai išgirsta apie Meilę sau, vaikui ir jo artimiausiai aplinkai. Patikėkit, Mokytojai gyvena noru turėti Humanišką mokyklą. Tik sau neleidžia. Priežastys nesvarbios. Svarbu, ką daryti? O pagelbėti gali tėvai, suteikdami jiems progos išgirsti daugiau nei apie ugdymo programų turinio įgyvendinimą.

Kvalifikacinius seminarus vedu jau 6 metus. Tačiau šiemet laisvų klausytojų statusu laukiu mokinių tėvų savo seminaruose, kurių pagrindinė tikslinė grupė - Mokytojai. Tikiu, kad tik sėdėdami šalia vieni kitų mes pajėgsime sustiprėti dėl bendrų ugdymo tikslų. Smagu, kad Švietimo centrai mielai priima tokią naujovę - iniciatyvą.

Tad mielai informuoju pagrindinius švietimo paslaugos užsakovus, Jus, tėvelius ir mamytes.

Seminarai yra visi praktiniai, todėl, vertindama dalyvių ir savo darbą, skatinu organizuoti dvidienius seminarus.

Kaip rodo mano darbo praktika, labai efektyvūs yra išvažiuojamieji seminarai į mokyklų bendruomenes.

NAUJIENA
Pagalba mokytojui telkti humaniškos mokyklos bendruomenę: mokymosi motyvacija, mokytojo, mokinio ir mokinio tėvų pažinimas, sudėtingų situacijų sprendimas, tėvų įtraukimas į ugdymo procesą.
Tikslinė grupė: pradinių klasių auklėtojai, 5-8 klasių auklėtojai ar dalykininkai, socialiniai pedagogai, psichologai, pagalbos mokiniui specialistai, mokinių tėvai.
Trukmė: 18 ak.val. (12 iš jų – dviejų dienų auditorinis darbas, 6 skirtos savarankiškam darbui).
Reikalavimai fizinei erdvei: patalpa su paruoštais stalais darbui grupėse, kompiuteris, projektorius, magnetinė lenta užrašams.
Į šį seminarą priimami mokinių tėvai nemokamai ir savanoriškai. Dėl tėvų skaičiaus seminare reikia tartis iš anskto.Šis seminaras pagal savo formatą yra naujas kvalifikacinių seminarų Lietuvos pedagogams padangėje. Dvi dienas intensyviai su auditorija darbuojasi du lektoriai: draugiška šeimai psichologė Ramunė Želionienė ir tėtis, Lietuvos tėvų forumo tarybos narys Audrius Murauskas. Tokia unikali diada suteikia seminaro dalyviams daug pastiprinimo, atgalinio ryšio ir padeda įžvelgti efektyvias alternatyvas sprendžiant aktualius sunkumus. Praktinių užduočių ir diskusijų metu seminaro dalyviams yra puiki proga pažvelgti į Mokytojo vaidmenį iš šalies. Savęs pažinimas duoda seminaro dalyviams daugiausia naudos ir palaikymo. Situacijų analizė remiasi humanistine pedagogika. Aiškiai deklaruojama pagarba ir meilė Vaikui sutelkia auditoriją. Akcentuojamas tėvų aktyvus dalyvavimas ir jų įtraukimas į ugdymo procesą. Pateikiami praktiniai būdai, kaip mokinių tėvus ir globėjus padaryti savo partneriais siekiant ugdymo tikslų. Seminaras aprėpia ne tik mokymosi motyvacijos aktualias temas, bet ir suteikia dalyviams galimybę pažinti mokinį per jo elgesį. Dalyviai mokosi ne tik aktyviai klausytis, bet ir vaidmeninių žaidimų metu jie mokosi efektyviai organizuoti individualų pokalbį su mokinių tėvais. Padalomosios medžiagos praktiškumas užtikrina seminaro dalyviams palaikymo pratęsimą. Seminaras stebina savo gyvumu, natūralumu ir įtraukia kiekvieną seminaro dalyvį į nepakartojamą, iš anksto nenumatytą kelionę link savo vidinio vaiko ir visų mūsų vaikų Širdies. Diskusijos apie Meilę atveria unikalias alternatyvas ne tik mokyklos bendruomenės stiprinimui, bet ir sudėtingų situacijų sprendimui.

Pagalba pedagogui ruošiant mokinius egzaminamsTrukmė – 6 ak. val.

Pagalba pedagogui ugdyti įvairias mokinių socialines kompetencijas ugdymo proceseTrukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba pedagogui dirbant su socialiai pažeistais vaikaisTrukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba ugdymo įstaigų administracijai formuojant efektyvią komandą ir telkti mokyklos bendruomenę (mokinius, pedagogus, mokinių tėvus) bendriems tikslamsTrukmė – 12 val.

Pagalba ikimokyklinių įstaigų bendruomenėms telkti vaikų tėvus bendriems ugdymo tikslams pasiektiSeminaro trukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams mokant vaikus tolerantiškumo ir pakantumoSeminaro trukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba mokyklos bendruomenei sprendžiant smurto ir patyčių situacijasTrukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba pedagogui telkti auklėjamą klasę ir taip didinti mokinių saugumą mokykloje
Seminaras skirtas klasių auklėtojams.
Seminaro tikslai: mokyti suvokti klasės vadovo realią rolę; mokyti seminaro dalyvius efektyviai vadovauti klasei; mokyti telkti ne tik mokinius, bet ir mokinių tėvus į vieną bendruomenę; mokyti efektyviai išnaudoti laiką klasės vadybai; mokyti efektyviai spręsti svarbius ir išsprendžiamus konfliktus; mokyti planuoti realią klasės vadovo veiklą; praktinių užduočių metu ugdyti praktinius efektyvios klasės vadybos įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 valandų.




Pagalba ugdymo įstaigai kurti efektyvią socialinės, psichologinės ir pedagoginės pagalbos sistemą mokinių poreikiams patenkinti
Seminaras skirtas ugdymo įstaigų administracijai, psichologams, socialiniams pedagogams, prevencinėms grupėms, klasių auklėtojams, mokyklų bendruomenėms, tėvų grupėms.
Seminaro tikslai: mokyti dalyvį efektyviai ir savalaikiai atpažinti, spręsti kylančius mokinių sunkumus įvairiose srityse; mokyti suvokti savo vaidmenį bendroje pagalbos sistemoje; mokyti inicijuoti sistemingos ir veiksmingos pagalbos mokiniui komandos formavimą; mokyti įtraukti mokinių tėvus į pagalbos mokiniui teikimą; praktinių užsiėmimų metu ugdyti pagalbos teikimo įgūdžius.
Seminaro trukmė – 18 valandų (12 kontaktinių, 6 savarankiško darbo).
Galima sutrumpinti iki 12 valandų.



Pagalba pedagogui efektyviai įveikti stresą darbe
Seminaras skirtas visiems pedagoginį darbą dirbantiems. Tokio pobūdžio seminaras – tai puiki išmintingo mokyklos vadovo investicija, padėsianti mažiau streso ir daugiau darnos kolektyve.
Seminaro tikslai: mokyti dalyvį suvokti savo atliekamą rolę; mokyti atpažinti savo bei kitų įvairius jausmus; mokyti dalyvį prisiimti atsakomybę už asmeninę psichologinę pusiausvyrą; mokyti dalyvį įveikti sunkumus; mokyti dalyvį laiku atpažinti stresą ir supažindinti su įvairiomis jo įveikos galimybėmis. Praktinių užsiėmimų metu ugdyti streso įveikos įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 valandų.
Galima trumpinti iki 6 ak. val.

Pagalba ugdymo įstaigai įtraukti tėvus į formalų ir neformalų vaikų ugdymąSeminaras skirtas mokyklų bendruomenėms, socialinaims pedagogams, klasių auklėtojams, dalykininkams, pavaduotojams.
Seminaro tikslai: mokyti suteikti tėvams informaciją, motyvuojančią įsitraukti į jų vaikų formalų ir neformalų ugdymą; mokyti dalyvius telkti tėvus į mokyklos bendruomenę; ugdyti efektyvaus tėvų susirinkimo organizavimo įgūdžius; ugdyti efektyvaus bendradarbiavimo su tėvais įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 valandų.

Pagalba mokyklos bendruomenei sprendžiant sudėtingas konfliktines situacijasSeminaras skirtas visai mokyklos bendruomenei.
Seminaro tikslai: mokyti laiku atpažinti konfliktines ar kitas grėsmę keliančias situacijas; mokyti lavinti konfliktinių situacijų sprendimo įgūdžius; mokyti atpažinti, įvardinti ir priimti kito bei savo nemalonius jausmus; mokyti bendravimo įgūdžių su mokinių tėvais po incidento; lavinti darbo su klase įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 arba 6 akademinės valandos.

Pagalba pedagogui didinant mokinių mokymosi motyvaciją pamokos metuSeminaras skirtas dalykininkams.
Seminaro tikslai: supažindinti su sėkmingos pamokos struktūra; supažindinti su realiomis mokymosi motyvacijos didinimo pamokoje galimybėmis; ugdyti bendradarbiavimo atmosferos kūrimo pamokoje įgūdžius; ugdyti mokinių motyvacijos didinimo įgūdžius; praktinių užsiėmimų metu suvokti savo kaip mokytojo rolę ir motyvaciją.
Seminaro trukmė – 12 arba 6 akademinės valandos.

Pagalba ikimokyklinių įstaigų pedagogams lavinti vaikų socialines kompetencijasSeminaras skirtas vaikų lopšelių ir darželių auklėtojams.
Seminaro tikslai: mokyti atpažinti savo jausmus ir juos įvardinti; mokyti lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikams jausmų atpažinimo įgūdžius; mokyti atspindėti stebimus vaikų jausmus ir elgesį; mokyti sieti jausmą su elgesiu; mokyti lavinti įvairias vaikų socialines kompetencijas.
Trukmė – 12 arba 6 ak. val.


Iki susitikimų ugdymo įstaigose,
Ramunė

2011-01-24

SUSITIKIME ELEKTRĖNUOSE


KOMEDIJA ir /ar TRAGEDIJA

„MŪSŲ VAIKAI. PRADŽIA“

Skirta – visiems, gyvenantiems su vaikais ir tik pilnamečiams.

Pagrindinės temos:
Besąlyginė meilė
Prieraišumas
Atsakomybė
Paklusimas
Atlaidumas
Tolerancija
Taisyklių įvedimas
Taisyklių laikymaisis
Broliška meilė
Savarankiškumas
Pasitikėjimas savimi
Pasitikėjimas tėvais
Pasitikėjimas vaiku
Nuovargis
Nemiga
Humoras
Partnerystė
Paguoda
Palaikymas
Pagalbos prašymas
Savikontrolė
Pyktis
Agresija
Nuoširdumas
Žaidimai

Trukmė: 2 val.

Laikas: 2011 m. sausio 27 d. 17 val.

Vieta: Elektrėnų sav. Švietimo paslaugų centras, adresu Rungos g. 5, Elektrėnai
(Elektrėnų pagrindinės mokyklos (buvusios rusų mokyklos) patalpose, I korpusas, I aukštas)

Kaina: 15 Lt – 1 asmeniui, 20 Lt – porai.

Norintys ateiti į užsiėmimą, iki 2011-01-24 registruokitės tel. 8 528 34271
(kviesti Alą Pupininkienę) arba el. paštu: ala.spc@elektrenai.lt


Komedijos ir/ar tragedijos autorė
draugiška šeimai psichologė Ramunė Želionienė

Mamų menėje - susitikimas su Ramune Želioniene

Ačiū Daliai už nuorodą ir informavimą :)

http://mamumene.lt/musu-pretenzijos-musu-vaikams/



Ramunė

Apie kitokią mokyklą

Sausio pradžioje grupė rajono pradinių klasių pedagogų dalyvavo Kybartų pagrindinėje mokykloje vykusiame dviejų dienų kvalifikaciniame seminare apie humaniškos mokyklos kūrimą.
Seminaro lektoriai – tėvų ir vaikų santykių psichologė Ramunė Želionienė ir Lietuvos tėvų forumo tarybos narys Audrius Murauskas – akcentavo humanistinės mokyklos realijas nuolat kintančioje švietimo sistemoje ir supažindino pedagogus su Geros mokyklos dirbtuvėmis, kuriose vyrauja Nuoširdumas, Tikėjimas, Pakantumas ir Meilė. Pastaroji, anot lektorių, svarbiausia, nes tarnauja Žmogui – būsimam Lietuvos ateities kūrėjui.
Šiandieniniame švietime būtini pokyčiai. Lektorių teigimu, tas, kas priešinasi pokyčiams, niekada nesulauks ugdymo(si) sėkmės. O pokyčiai pirmiausia turi prasidėti nuo mūsų pačių – pedagogų. Lektoriai siekė įrodyti, jog mokytojo darbe turėtų vyrauti pagrindinė žmogiška savybė – gebėjimas mylėti. Tai padės kurti humaniškus nesavanaudiškus santykius tarp mokinių ir mokytojų, tėvų, kolegų, keisti sustabarėjusį mąstymą, seną požiūrį. Seminare dažnai skambėjo Janušo Korčako frazė: „Tik mylintis gali reikalauti, o nemylintis ir galvos glostyti neturėtų.“
Praktinių užduočių ir atvirų diskusijų metu siekta išsiaiškinti, nuo ko priklauso mokinių motyvacija, tarpusavio bendradarbiavimas bei ugdymo(si) sėkmė.
Apibendrinant galima pasakyti, jog šis seminaras – tai puikus startas tiems pedagogams, kurie atviri pokyčiams ir nori tobulėti. O tiems, kurie mano, kad visada dirba puikiai ir elgiasi teisingai, – tai geras „spyris“ keisti pasaulį pradedant nuo savęs.
Lina SKAISGIRIENĖ
Vilkaviškio rajono pradinių klasių metodikos būrelio pirmininkė
© „Santakos laikraštis“, sausio 22 d.

2011-01-21

Susitikimai apie vaikus

Sveiki,

po įrašų apie susitikimus gaunu komentarų, kad nepamatote, kas? kada? kur?

Kaip norėtumėte gauti informaciją apie mano renginius?
Yra daug būdų:
Facebook,
asmeninis laiškas,
tinklaraščio sekimas.

Lauksiu pasiūlymų, kad būčiau Jums labiau prieinama.

Taip pat kviečiu pagalvoti apie kitokią bendravimo formą, pasitelkus informacines technologijas. Nes ne visuomet galime išeiti iš namų ir pan.


Darbingai nusiteikusi
Ramunė