2011-03-29

Vieno vaiko vienas rytas

Einu į darbą.
Prie vaikų darželio sustoja mašinytė.
Išlipa iš jos mama ir tėtė.
Ir mažylis.
Tėtis eina šalia.
Mama viena ranka neša mažylį.
Kita ranka laiko prie ausies telefoną ir kalbasi.
Mažylis verkia.
Niekas nekreipia dėmesio.
Visi užsiėmę savais reikalais.
Visi savo pasauliuose.
Ašarojančiam pypliui vietos juose nėra.
Raminu savo Širdį: bet čia tik vienas rytas.
O Širdis man atsako: ir tas vienas rytas galėjo būti kitoks.
Taip, sutinku.

Mano diena prasidėjo nuo pašnekesio su mylimu Žmogumi.
Vėliau pažadinau rafaelo saldainių monstriuką.
Jis paklausė: tu jau atsimerkusi?
Atsakiau: taip.
Susimąstė: o aš būsiu užsimerkęs, man taip įdomiau.
Ir dar pridūrė: o jau rytas? Gal dar naktis pas mus namuose?

Rytas buvo malonus.
Be skubėjimo, be įtampos.





2011-03-21

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: mokiniams apie žmogaus sveikatą ir saugą

Sveiki,

ar skaitėte apie naują dalyką mokyklose?

Būtinai paskaitykite štai čia.

Aš dar pasigilinsiu. Padiskutuosim, ar ne?

Tik mąstau: buvo kažkada sauga - panaikino. O dabar kažkas dirbo, kad vėl iš naujo sukurtų kitokį dviratį.
Yra mokykloms galimybė turėti psichologo pamokų - sunkiai surenkamos grupės. O tarp visų privalomų pamokų, pagilintų kursų, vaikams dažnai nebelieka jau laisvo laiko. Bet dabar kažkas braunasi į galimo pasirinkto psichologijos dalyko ribas.
Mokyklose maitinama ne itin sveikai - o tai būtų pats stipriausias būdas mokyti vaikus sveikos gyvensenos. Dabar bus atskira pamoka sveikai mitybai. Mokykla ir dvigubi standartai - nieko naujo....

Manau, kad dauguma temų įeina į pradinių klasių įvairių pamokėlių kursą. Ir vyresniems mokiniams temų galima surasti iš kitų programų.

Man kyla klausimas - kas ves šias pamokas?

O gal yra tėvų, kurių vaikai jau mokosi šio dalyko?
Labai įdomu.

Lauksiu atsiliepimų.

Ramunė




2011-03-16

Ką žiūri mūsų visų vaikai per TV?

Žiūri visko daug.

Kai gimė sūnus, aš pati patapau labai jautri įvairioms informacijoms, vaizdams...
Tiesiog nesinorėjo informacijos gauti į smegenis...
Kad liktų vietos kitiems reikalams....

Ilgą laiką neturėjau televizoriaus.
Draugai pamanė, kad man jo trūksta.
Padovanojo :)
Turiu.
Bet jungiu labai labai retai. Kokius chorų karus.

Per internetą žiūrim LTV.
Retai.
Sekmadieniais.

O šių laikų multikai vaikams man kelia siaubą.
Aš neleidžiu vaikui žiūrėti jų.
Kitiems vaiką prižiūrintiems asmenims taip pat kategoriškai pareiškiu savo poziciją.
Užtenka bukas frazes išgirsti...
Arba matyti agresijos kupinus vaizdus be jokių frazių...

Štai kuo pasidalino Kauno mamų klubo mamos:



Būkime atsakingi prieš savo vaikus,
Ramunė

2011-03-15

GYVENIMAS BE PATYČIŲ: keiskime save

Menas: Erika, Flying Free, http://mudspice.wordpress.com/


Niekada nemačiau kvailo vaiko
Matydavau vaiką, kuris kartais darydavo tai, ko aš nesupratau,
Arba elgdavosi ne taip, kaip suplanuodavau
Matydavau vaiką, kuris niekada nebuvęs ten, kur pabuvojau aš,
Bet jis nebuvo kvailas vaikas.
Prieš pavadindami jį kvailu,
Pagalvokite, ar jis buvo kvailas vaikas
Ar paprasčiausiai žinojo kitką, ką žinai tu?

Ruth Bebermeyer

ŠEIMOS DARŽAS: pavasaris jau kvepia

Sveiki visi,

pavasaris jau atėjo.
Netikite?
Klevų sula jau bėga.
Tuoj ir beržų sulai ateis laikas.

Primenu apie savo Žemes :)
Jei yra noro pasikapstyti su visa šeimyna žemėje, pabūti gamtoje, pabėgti iš miesto, pagyventi palapinėje, pasikepti skanėstų lauže -
siūlau susidraugauti ir turėti Šeimos daržą.

Jūs gausite žemės lopinėlį. Dydis - Jūsų valia.

... beliks improvizuoti ir sėti.

Aš šiemet bandysiu gamtinę žemdirbystę, nes nemėgstu kasti :)

Va, kur skaitau ir skaitysiu dar....

Šeimos daržo vieta čia :)

Rašykite man į el.paštą: psichologe.ramuneETAgmail.com
Su tema: šeimos daržas

Ei, praeitų metų motyvuoti daržininkai, atsišaukite :)

Lauksiu,
Ramunė


2011-03-14

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: Kauno mokyklų administracijų komandoms, psichologams, socialiniams pedagogams

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVIŲ
lektoriai
Ramunė Želionienė ir Audrius Murauskas

kovo 17 ir 18 dienomis Kaune kviečia į kvalifikacinį renginį, paremtą humanistine pedagogika
"Pagalba vadovams ir mokytojams telkti humaniškos mokyklos bendruomenę".

Keliolika minučių iš seminaro štai čia.

Šį kartą laukiami mokyklų vadovai, pavaduotojai, psichologai, socialiniai pedagogai.
Ir kaip visuomet - motyvuoti mokinių tėvai - nemokamai.
Naujiena: vyresnių klasių motyvuoti mokiniai - nemokamai - taip pat laukiami mokymuose.

Temos:
mokymosi motyvacija, sudėtingos situacijos, tėvų įtraukimas į mokinių ugdymą, klasės ir visos mokyklos telkimas siekiant bendrų ugdymo tikslų.

Dviejų dienų praktinis seminaras bus puiki investicija kiekvienam dalyviui į save.

Registracija el.paštu arba telefonu:
psichologe.ramuneETAgmail.com
868041916

Išduodami 18 ak. val. kvalifikaciniai pažymėjimai.

Kaina 1 dalyviui iš vienos mokyklos: 150Lt.
kaina 2 dalyviams iš vienos mokyklos: 250Lt.
Kaina 3 dalyviams iš vienos mokyklos: 350Lt.
Kaina 4 dalyviams iš vienos mokyklos: 450 Lt.
Kaina 5 dalyviams iš vienos mokyklos: 550Lt.

Tėvai ir vaikai - kaip laisvi klausytojai dalyvauja nemokamai.
Registracija būtina.

Iki susitikimo laikinojoje sostinėje,
Ramunė

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: kaip audito specialistai prievartauja Mokytojus elgtis nehumaniškai

Sveiki,

per savo autorinius humanistine pedagogika paremtus seminarus iš dalyvių sulaukiu pretenzijų -

kai tik mes aptariame vienos pamokos tikslus, jų formulavimą vaikams, tikslo kėlimą su konkrečiais vaikais, o ne statistiniais, Mokytojo tikslo įsisąmoninimą, Mokinio tikslo supratimą, tikslo realų įgyvendinimą per 45 pamokos minutes, kyla aktyvi diskusija. Man sako:
-Jūs mokote priešingai, nei prieš tai buvusio seminaro lektorius.
-O koks buvo seminaras?- klausiu aš.
-Apie pamokų uždavinių formulavimą, atitinkantį audito patikrinimus ar pan.

Tuomet tenka man diskusijas nugesinti.
Lektorius, mokantis mokytojus formuluoti tikslus pagal audito reikalavimus, atiduoda duoklę audito vykdytojams ir mokina mokytojus elgtis taip, kad audito vykdytojas, pagal iš anksto sukurtą pamokos vertinimo metodiką galėtų atlikti savo darbą.

Aš siekiu kur kas didesnio tikslo - humanistinės pedagogikos įgyvendinimo. Ir šio uždavinio įvertinimas per 45 minutes bet kokiam audito specialistui yra neįkandamas. Nes pamatuoti jie visi nori rezultatą.
O mes - orientuojamės į procesą.

Jei audito specialistai vertintų mano seminarą pagal rezultatą, tai nežinau, ką jie gautų. Rezultatas yra Žmonių minčių suaktyvinimas. Man svarbu suaktyvinti kritinį mąstymą Mokytojų, priversti susimąstyti.... Tam ir skirtas laikas tobulėjimui... Nes koks tuomet tikslas kvalifikacinių seminarų? Kelti kvalifikaciją.....

Dažnas ateina gerai praleisti laiko....
Keista... O kai išpažįstame savo nuodėmes, pripažįstame savo klaidas - irgi gero laiko tikimės?

Tą darome dėl noro tobulėti, augti dvasiškai...

Mokytojas negali puškuoti kaip garvežys...
Mokytojas negali bijoti patikrinimo...
Mokytojas turi Drąsiai deklaruoti savo Meilę ir Pagarbą Vaikui...
O jei negali, turi atrasti savyje drąsos pasitraukti...

Tiesiu pagalbos ranką tiems, kurie pasiruošę iššūkiui...
Skolinu savo tvirtą petį tam, kas nusigando...
Įteikiu palaikymo bilietą...
Be terminų...
Esu pasiekiama visiems...

Gaila, kad besiatestuojantiems pedagogams privalomi yra specialiosios pedagogikos ir psichologijos kursai. Grupės visos užpildytos. Teoriniai kursai. Kaip aukštųjų mokyklų spragų užglaistymas.... Nes labiau reikia humanistinės pedagogikos kvalifikacinių renginių... Nes yra Lietuvoje daug praktikų, kurie pasiruošę pasidalinti savo gerąja patirtimi...

Ramunė


P.S. Jau seniai norėjau apie tai parašyti.
Ačiū Mokytojai Rasai, kuri išrašė viską kuo puikiausiai. Lenkiu žemai galvą.
Linkiu, kad ir kiti pedagogai taptų Mokytojais iš didžiosios raidės ir drąsiai atstovautų savo garbingą Paskirtį arba taptų kuo kitu - korepetitoriais, vadovėlių autoriais, tyrimų vykdytojais ir pan.

Štai ką rašo Rasa:
"...pamoka privalo būti orientuota į pamatuojamą rezultatą, į produktą. Ar tai mūsų švietimo tikslas? Pažiūrėkime. „Ugdytis kaip asmenybė, brandintis vertybines nuostatas, kūrybiškumą, atvirumą pasauliui, saviraišką“ – štai mūsų švietimo ugdymo tikslai."

Tą patį sakau ir Mokytojams.
Kai įsiskaitome į švietimo tikslus, bet kuriam tikrintojui ir klerkui drąsu yra pareikšti, kad šių tikslų, nuleistų iš viršaus, siekiu realiais būdais. O kad Jums jų pamatuoti ar įvertinti neįmanoma ar sudėtinga, tai gi ne mano kompetencija.
Esu tikra, kad reikia pagaliau priversti dirbti ŠMM darbuotojus mūsų vaikų gerovei ir labui. Dėl bendros geros ateities.

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: humanistinė pedagogika Jūsų vaikams mokykloje

Sveiki,

bičiulis Artūras ir toliau daro stebuklus.

Mielai dalinuosi trumpute ištrauka iš mano partnerio Audriaus Murausko ir mano autorinio seminaro apie humanistinės pedagogikos įgyvendinimą mokykloje.

Kvieskite mus į mūsų visų vaikų mokyklas.
Mokytojai ištroškę humanistinės pedagogikos.
Vaikams tai yra vienintelė galimybė Gyventi Mokykloje.
Tėvams tai yra puiki proga pažinti savo vaikus tokie, kokie jie yra.
Seminaras ne brangesnis nei kiti antihumaniški.
Mūsų visų vaikams nereikia, kad jų Mokytojai kvalifikaciją keltų su lektoriais, kurie skaito savo seniai parašytas skaidres, skirtas mokslinių vardų apsigynimui.

Mums visiems tai yra stiprus pagrindas išlaikyti Protą Širdyje, kai ugdymo sistema Lietuvoje laisvės duoda per daug ten, kur ją reikia apibrėžti, ir neleidžia kvėpuoti Meile, Pagarba Žmogui...

Susivienykime ir padarykime dėl visų mūsų vaikų viską, galime.

Tapkime, kaip sako mylimas ir gerbiamas Piličiauskas, nenuskandinamu laivu.....
ugdymo vandenyne....

Dėl visų mūsų vaikų,
Ramunė

2011-03-03

VAIKO KALBA: padėkime įsisavinti sąvokas

Mažyliai gyvendami po truputį išmoksta, kad ir obuolys, ir bananas, ir kriaušė yra maistas. Vėliau jie sužino, jei tik suaugę jiems padeda, kad šie maisto produktai yra vaisiai. Ir ne daržovės. Taip jau surėdyta, kad beveik viską šiame pasaulyje galima suskirstyti į kategorijas, suklasifikuoti. Tame yra prasmės, nes informacija tvarkingai yra sudėliojama. Vaikai to mokosi natūraliai. Tačiau suaugusiems reikia nepamiršti to išmokyti vaikus: žaidybiškai, linksmai, nepervarginant vaikų žingeidumo.

Logopedė Daiva Kavaliauskienė siūlo štai tokį žaidimą vaikų sąvokų įtvirtinimui.

Su mažesniais lėliukais sulyčiau kiekvieną naują paveikslėlių grupę aptarti išsamiai, pvz.:

štai pažiūrėk, ką mes čia matome?
matome
ožį, krokodilą, begemotą, šunį ir obuolį

ožys yra gyvūnas
krokodilas yra taip pat gyvūnas
ir begemotas yra gyvūnas
šuo taip pat yra gyvūnas

o obuolys?

obuolys yra maistas, vaisius...


Parašiau galimą dialogo variantą. Būkite kūrybiški ir nepasakykite per daug savo vaikams, t.y. nekalbėkite už savo vaikus :)


Sėkmės ir gero mokymosi

http://www.slideboom.com/presentations/209806/%C4%AEtvirtiname-s%C4%85vokas



Ramunė

2011-03-02

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: kaip susibendrauti su vaikais?


Kaip gerai, kai skaitytojai susipranta užduoti klausimus ne tik būdami mamos ar tėvo rolėje, bet ir iš profesinės srities. Juk tiek daug kalbame ir darome dėl humaniškesnės mokyklos.

Gavau laišką, kuris yra atviras. Nes pripažįstamos sunkios, neatrastos suaugusiojo Žmogaus sritys.
Visiems tiek drąsos linkiu.
Užduoti klausimą, visų pirma, sau.
O po to išdrįsti jį užduoti ir kitam.

"Laba diena Ramune,
Sugalvojau Jums parašyti po naujos darbo dienos :). Kadangi jūs dirbate su vaikais, tai pamaniau gal turėsite kokį nors praktinį patarimą ar žinosite, kur jo ieškoti.
Šiuo metu dirbu su vaikais... turiu užimti vaikus (po pamokų) t.y. pamokų ruoša ir laisvas laikas kol pasiims tėveliai. Vaikai 8-11 metų.Pati esu tiems vaikams su kuriais dirbu nauja mokytoja.
Tiesiog susiklostė tokia situacija, kad aš su jais nesusikalbėjau arba liaudiškai tariant "nesusitvarkiau": vaikai nenori ruošti namų darbų kai aš pasakau, jog dabar metas pradėti ruošti namų darbus ir po to žinoma negirdi mano raginimo atsisėsti ar išeidinėja iš klasės, kad ir neleidžiu. Vienintelis siūlymas mano - žaisti "Mafiją" ar žaidimą ant popieriaus užrašant "kas, kur kada, ką veikė" sudomino. Ir tik daliai vaikų tuai buvo įdomu.
Aš jaučiu, kad kažką darau ne taip tačiau nežinau ką. Arba dar trūksta žinių kaip dirbti su tokio amžiaus vaikais, nors esu baigusi soc. pedagogiką.
Tačiau jau pirmosios dienos rodo, kad vaikai sau, o aš sau. Man neramu, kad negaliu su jais susikalbėti ir bijau netekti pagarbos. O kelti balso ar kažkaip kitaip tramdyti - man nepriimtina ir atrodo ne tokiais būdais reikia su vaikais bendrauti. Tačiau kaip juos sudrausminti? Kaip atkreipti dėmesį? Ir kaip pareikalauti, kad jie atliktų savo pareigą - paruoštų pamokas.
Kažkaip su nerimu ir baime žiūriu į tai, tačiau turiu ir daug noro su jais ką nors įdomesnio nuveikti, kad ir išmokyti daugiau žaidimų.
Tad kreipiuosi į jus patarimo, kaip elgtis tokiose situacijose, į ką svarbu atkreipti dėmesį bendraujant su tokio amžiaus vaikais. Nes anksčiau dirbau su mažesniais (4-5 metų).
Galbūt rekomenduotumėte pagilinti žinias. Man taip norisi su jais SUSIBENDRAUTI, o taip nesiseka. Tiesiog trūksta praktinių įgūdžių ar žinių."


Klausime yra visi atsakymai.
1. Atsakymą turite surasti Jūs pati. Patarimai nepadės.
2. Įsiklausykite į savo žodžius: "turiu užimti vaikus" Jei kalbate apie užimtumą, tai žodis štai ką reiškia: būti nelaisvam, dirbti, neturėti kada. Kai suaugęs žmogus užsiima tokia veikla, tai nenuostabu, kad vaikai priešinasi jai. Žodis susijęs su mintimis. Kaip mąstome, taip ir gyvename. (Paskutinis sakinys iš bičiulio Renaldo lūpų nukopijuotas.ačiū)
3. Iškelkite sau tiklsą humanišką. Tam pagelbės Jums tekstai čia. Atraskite savo Paskirtį Gyvenime su vaikais.
4. Paskaitykite "Mažąjį princą". Apie prisijaukinimą. Linkiu prisijaukinti vaikus.
5. Vaikai Jus girdi, neabejokite tuo. Ir nenukvailinkite jų savo mintyse ir nuostatose. Jie tiesiog nedaro to, ko Jūs norite. Reikia mokytis susitarti.
6. Nesitikėkite, kad Jūsų pasiūlymai bus įdomūs visiems vaikams. Tai - siekiamybė. Dalį vaikų sudominti - yra didelis pasiekimas.
7. Dirbti su vaikais pagal jų amžių nereikia. Pažinkite juos, pristatykite save, leiskite jiems Jus pažinti. Pamirškite, kad socialinės pedagogikos studijos galėjo Jus to išmokyti. Tikrai ne. Visos žinios yra mūsų Širdyse. Ir vaikų Širdyse.
8. Jei bijote netekti pagarbos, tai jos ir neteksite. Jei dar netekote.... Skubėkite vaikus pažinti, juos pamilti, gerbti. Savo vidumi, elgesiu.
9. Atsakykite į klausimą sau: norite su vaikais bendrauti ar juos drausminti? Jei drausminti, bandykite per užiminėjimą. Jei bendrauti, skubėkite juos pažinti. Nes jie amžinai šalia Jūsų nebus. O įspūdį jau spėjote sudaryti. Dabar bus sunku. Bet kas ieško sunkumų, tas atranda išmintį.
10. Meilė ugdoma meile ir pan. Taigi kreipdama dėmesį į juos, atkreipsite dėmesį į save.
11. nekartokite nei sau, nei vaikams, kad jų pareiga paruošti namų darbus. Nenubukinkite vaikų. Mąstykite kritiškai. Leiskite vaikams gyventi. Gyvendami vaikai galės ir mokytis.
12. Nemokykite jų žaidimų. Žaiskite su jais. Gyvenkite su jais. Jums pavyks. Dovanoju Jums savo Vilties ir Tikėjimo sparno plunksnelę. Jūs padarėte jau daug, kad atsidurtumėte kelyje į vaikų Širdis.
13. Drąsiai pamilkite save, pamilkite kitą. Tik prisijaukinusi, palietusi vaikų sielą, galėsite jiems padėti mokytis. Bet pamirškite dabar pareigas. Gyvenkite. Jums būtinai pavyks.

Su meile,
Ramunė

P.S. ačiū, kad parašėte


Gyvenimas su vaikais: komedija - tragedija gimtajame krašte

Vakar vakare dalyvavau labai smagiame susitikime su Švenčionyse ir Švenčionėliuose gyvenančiomis mamomis.

Švenčionių "Caritas" patalpose, ten, kur aplinka prisotinta dvasingumo, gerumo, atjautos ir nuoširdumo, kalbėjomės apie mus, moteris, apie mūsų paskirtį, apie gyvenimą su vaikais.

Kiekvieno susitikimo su Žmonėmis pabaigoje išrašome žinias, kurias gavome: tam, kad jos aiškiau pasisėtų, tam, kad jos giliau į Širdis įlystų... Ir jose apsigyventų...

Štai ką rašo mamos po dviejų valandų pasibuvimo su vaikais ir apie vaikus, kai jų paklausiau, ką išsinešate su savimi:

"Atsiprašykime vaikų"

"Geriau darykime nuo dabar nei bijokime, kad jau viskas prarasta"

"Likime neabejingi kitiems"

"Suvokiau, kad daugiau turiu atkreipti dėmesį, kaip vaikas jaučiasi"

"Nuo pirmos susitikimo akimirkos mąsčiau ir troškau, kad tokių susitikimų reikia mums - mamoms, ir mūsų vyrams"

"Kiekvienas Žmogus kažkam yra vaikas"

"Neskubėkime bausti vaiko. Skubėkime jį išgirsti ir su juo susitarti"

"Mane sužavėjo Jūsų atvirumas apie save. Dažnai mes bijome apie save pasakoti"


Man šis susitikimas dar kartą parodė, kad Tikėjimas ir Meilė padeda kurti tokį gyvenimą, kuriame kiekvienas ras sau vietos laisvai kurti... Ir būti savimi...

Labiausiai paveikia ne žodis, o mąstymo ir gyvenimo būdas,
Ramunė




GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: akcija tęsiasi

Sveiki, mielieji bičiuliai,

vasario mėnesio akcija "Man rūpi draugiškas maistas" tęsiasi.

Tikiu kiekvieno mūsų atsakomybe.
Netikiu tais, kurie mano, jog pakeisti nieko negali.
Norisi palinkėti kiekvienam mūsų prisiimti daugiau atsakomybės už visų mūsų vaikus.

Paburbėsiu:
Vasario mėnesio veikla buvo intensyvi. Pagyvenau mokyklose, pamačiau, kuo jos kvėpuoja, kas jose valgoma. Nustebau dėl komercinių pasiūlymų mokyklų bendruomenes maitinančioms įmonėms. Ko tik jos nesiūlo... Dar baisiau buvo vienoje mokykloje išvysti vitrininį šaldytuvą automatą, kuris buvo pavadintas "Draugiškas maistas". O jame buvo pardavinėjami visai nedraugiški šokoladiniai batonėliai ir kitos nesąmonės. Tos mokyklos, kurios sprendimų teisę atiduoda mokyklos tarybai, laimi. Laimi teisę vaikams užtikrinti kuo realesnes galimybes sveikai maitintis. Norisi tikėti, kad administracijos ar kiti suinteresuoti asmenys, leisdami statyti tokias nesveikatos mašinas mokyklos koridoriuje liausis praturtėti mūsų visų vaikų sveikatos kaina.
Ar uždavėte klausimą mokytojams, ar jie tokį maistą pirktų savo asmeniniams vaikams?..
Mielieji, paisykime viengubo standarto...
Nebijokime pasipriešinti...
Man ne vis vien...


Pasikartosiu: kiekvienos mokyklos gyventojai turi visas galimybes suorganizuoti tokį maitinimą savo mokiniams, kad jis kuo labiau prisidėtų prie sveikatinimo ir mokytų vaikus rūpintis savo sveikata. Bei siūlytų pilnavertį maistą vaikams. Laisvė rinktis maistą turi būti Laisvė prote. Jei kaltinate dėl savo neįgalumo įgyvendinti pokyčius higienos normas, standartus ar kitus institucinius nurodymus, įgalinate juos ir toliau kurti mūsų visų vykdymui bukas tvarkas...

Valgymo kultūra vaikui perduodama šeimoje.
Mokykla ją gali tik šiek tiek pakoreguoti.
Tačiau mokykla kartais gali būti vaikeliui vienintelė, kuri skatina sveikai maitintis ir gyventi.

Vienoje mokykloje štai kokį vaizdą stebėjau: klasėje iškabinti plakatai, koks maistas sveikas, o koks ne. Plakatai teisingi labai. Ir štai ateina tėtis pasiimti vaiko ir atneša jam kokakolos buteliuką. Mokytoja net nemirktelėjo. O turėjo. Ir ne tik mirktelėti. Bet ir pasakyti, kad toks gėrimas...... Ką ir bekalbėti.... Vienos norsmos formaliai deklaruojamos, kitos normos demonstruojamos. O iš vaikų tikimės ir reikalaujame formaliai deklaruojamų normų. Taigi vaikai nepriima melo....

Gaila stebėti vartotojus, kurie savo brangiausiems perka šaldytus koldūnus. Pavartojai maistą, išmetei jį iš skrandžio. Tam ir kultūros nereikia.
Jei tik jie paskaičiuotų, kiek kainuoja šaldyti koldūnai...
Ir kiek kainuotų koldūnai, padaryti pačių rankomis, kad ir kokį savaitgalį visiems drauge...
O kiek patirtų kartu malonių įspūdžių...

Džiaugiuosi šeimomis, kurios turi valgymo ritualų.

Jei suaugę Žmonės suburia šeimą pusryčių stalui, pietums, vakarienei, visi toje šeimoje yra laimingesni. Kokia laimė yra turėti Žmones, su kuriais gali pradėti dieną prie bendro stalo. Kokia laimė yra turėti Žmones, su kuriais galima aptarti dieną prie vakarienės. Ją bendrai pasigaminus su mažaisiais. Ar didžiaisiais. Laimė yra ne valgyti. Laimė yra būti kartu kasdienybėje.

Vienos šeimyninės konsultacijos metu atkreipiau mamos dėmesį į tai, kokį gėrimą ji nupirkusi savo vaikui. Pasakiau garsiai savo požiūrį.
Nesusimąstydama mama pasakė: "va, va, aš irgi vaikui sakau, jog šis gėrimas nesveika."
Mamai teko atiduoti jos atsakomybę: "kai tik Jūs liausitės pirkti šį gėrimą, vaikas liausis jį gėręs."
Tėtis pritarė mano pastebėjimams.
Tai man dar kartą parodė, kad aš negaliu demonstruoti abejingumo ten, kur vyksta ne visai tinkami dalykai. Nes šventai tikiu, kad visi vaikai yra visų mūsų vaikai. Ir man ne vis vien, kaip kitiems vaikams.

Nekaltinu Žmonių, nes jie kai ko gali nežinoti...

Močiutė, pirkdama anūkui nesveikus vaflius ne mažiau myli anūką, tik nesusimąsto apie galimą nesveikų saldumynų poveikį...

Valgykime sveiką maistą,
Ramunė

2011-03-01

HUMANISTINĖ PEDAGOGIKA: Irenos Stulpinienės laiškas

Sveiki,

dalinuosi su Jumis dvasingu kovo mėnesio PAPA e-žurnalo numeriu.
Bet dozuoju tekstus, kad viską paskaitytumėt.

Mano sielai šiandien didelė šventė.
Skaitau Irenos Stulpinienės apžvalgą tokio reginio, kuriame būtinai dar sudalyvausiu ir aš.
Net per atstumą jaučiasi bičiulių humanistų palaikymas, meilė, dvasingumas...






Susipainiojusi technikos pažangoje ,
Ramunė