2011-11-01

Humanistinė pedagogika mokytojams, tėvams ir mokiniams



Antrieji Lietuvos tarptautiniai Humanistinės pedagogikos skaitymai „Mokytojau, įkvėpk mane kūrybai!“ spalio 27 dieną mus visus susirinkusius praturtino ir įkvėpė prasmingiems darbams.
Visą dieną Lietuvos edukologijos universitete skambėjo skaitymų leitmotyvas:
„Mokytojau mano, įkvėpk mane šviesiai kūrybai!
Įkvėpk draugystei ir ištikimybei, pareigai ir tarnystei, abipusiam supratimui ir vienybei.
Įkvėpk teisingumui ir kilniaširdiškumui, sąmonės plėtimui ir pasaulio pažinimui.
Įkvėpk tikėjimui ir savęs pažinimui, gyvenimo prasmės ir savojo paskyrimo ieškojimui.
Įkvėpk drąsai ir ryžtui daryti kilnius darbus.
Įkvėpk tauriai meilei ir gerumo kūrimui. <...>
Mokytojau, įkvėpk mane, kad savyje kurčiau Dvasingą, Taurų ir Kilniaširdį Žmogų“.
Šalva Amonašvilis


Įkvėpimas prasidėjo nuo pat pirmos minutės. Skaitymų globėjas hab. dr. Algirdas Gaižutis kvietė Mokytojus tapti Misionieriais. Kaip taiklu!
Maskvos valstybinio pedagoginio universiteto Pasaulio literatūros katedros profesorė, filologijos mokslų daktarė, Tarptautinio Humanistinės pedagogikos centro viceprezidentė Humaniškos pedagogikos riteris Jelena Černoziomova mus nukėlė į pasikeitusių vaikų pasaulį. Mes kalbėjomės apie meilę vaikams. Kai tik vaikus įsivaizduojame pačiais vertingiausiais meno kūriniais, galime atrasti savyje energijos tapti tokio meno tyrinėtojais. Pastarieji aiškina meną. Bando jį suprasti. Menotyrininkai nevertina. Kaip mums, suaugusiems, reikia to pasimokyti gyvenime su vaikais!
Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijos fizikos mokytoja metodininkė, Tarptautinio Humanistinės pedagogikos centro viceprezidentė, Lietuvos Humanistinės pedagogikos asociacijos pirmininkė, Humaniškos pedagogikos riteris Irena Stulpinienė savo drąsa ir atkaklumu stiprino visus susirinkusius: „Man nereikia geresnių vadovėlių. Aš pati esu vadovėlis. O jo esmė – mano pasaulėžiūriniai įsitikinimai“.
Tatjana Pavlova, Novosibirsko valstybinio pedagoginio universiteto Pedagogikos katedros vedėja, profesorė, Tarptautinio Humanistinės pedagogikos centro Koordinacinės tarybos narė, Humaniškos pedagogikos riteris savo meistriškumo pamokos mokiniams visam laikui apsigyveno jų Širdyse. Buvome įkvėpti pradėti, tęsti ir nesiliauti rašyti savo dienoraščius – kaip itin prasmingos saviugdos, savęs pažinimo proceso kūrinius.
Kybartų pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Vilija Žalienė dalinosi bendradarbiavimo tarp mokinių ir mokytojų vertingumu.
Latvijos Smiltenės krašto dūmos Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, Humaniškos pedagogikos riteris Ilzė Šultė mums įrodė, kad kūryba ir mąstymas gimsta iš sielos.
Vilkaviškio rajono Gižų Kazimiero Baršausko pagrindinės mokyklos dailės mokytoja ekspertė Virginija Armanavičienė mus nukėlė į susitikimus abipusio tobulėjimo kelyje.
Latvijos Smiltenės krašto dūmos Švietimo skyriaus vedėjas, Tarptautinio Humanistinės pedagogikos centro Koordinacinės tarybos narys, Latvijos Humanistinės pedagogikos asociacijos valdybos narys, Humaniškos pedagogikos riteris Talis Jaunzemis paskleidė didelę jumoro dozę. Mes patikėjome, kad vadovauti žmonėms, juos vesti - tai ne kelio ženklais būti. Mes patys turime Būti tokiais, kokius kitus norime matyti.
Hulimat Sultanova, Čečėnijos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos inovacinės ir nacionalinės švietimo politikos skyriaus viršininkė, Čečėnijos Respublikos Humanistinės pedagogikos centro vadovė, Humaniškos pedagogikos riteris mums pravedė unikalią pilietiškumo pamoką.
Šiaulių Gytarių progimnazijos pradinių klasių mokytojos ekspertės Vilija Vyšniauskienė ir Jolanta Skridulienė dalinosi patirtimi, kaip perteikti vaikams kūrybines užduotis pagal atnaujintą gimtosios kalbos vadovėlį „Pupa“.
Latvijos Priekulės krašto Liepos pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja auklėjimui, Humaniškos pedagogikos riteris Valentina Voiciša mus mokė kurti mylint.
Klaipėdos nevalstybinės specialiosios mokyklos „Svetliačiok“ meninio ugdymo pedagogė Rasuolė Petrauskienė savo meistriškumo pamokos mokiniams dovanojo šilumą, atvirumą, meilę, gerumą, švelnumą.
Klaipėdos nevalstybinės specialiosios mokyklos „Svetliačiok“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Lietuvos humanistinės pedagogikos asociacijos valdybos narė, Humaniškos pedagogikos riteris Marina Korinevskaja ir aš, Ramunė Želionienė, perskaičiusios dalyvių refleksiją padovanojo visiems skaitymų apibendrinimą „Kokia kūryba yra šviesi?“
Visą dieną it perlas prie perlo dėliojosi skaitymų dalyvių mintys, išgyvenimai, pajautimai. Turime gražų vėrinį. Ačiū, Tau, Rasuole.
„Aš skrendu... Visa gamta po mano kojom... Aš nešu Žinią... Visiems visiems! Naują Žinią! Aš skrendu!”
„Būkime kaip vaikai!“
„Pamoka – tai džiaugsmas, kad esame kartu!”
„Kartais reikia eiti paskui Mokinį!“
„Ačiū Dievui, kad Jis Jums davė sparnus, kad galėtumėte skristi ir padėtumėte kilti kitiems!“
„Svarbu įsiklausyti į Vaiko dvasinį pasaulį ir vesti jį už rankos į kitą gyvenimo etapą!“
„Kokia suprantama Jūsų Meilės kalba Vaikams!“
„Per jausmus į tiksliuosius mokslus!"
„Reikia būti drąsiam, skleisti šviesą, nebijoti dalintis atradimais!”
“Vaikai ir jų tėvai gali likti mums nepatogūs ar sunkūs – keistis turime mes, Mokytojai!
Ir kuo skubiau!”
„Geriau nedaryti nieko, nei daryti nieką!”
“Dienoraštis – tai Žmogaus sielos gydytojas!”
„Pasaulį keiskime savo kūryba!“
„Ačiū už šilumą širdies, įtaigų poetinį žodį!“
„Jei Lietuvoje būtų daugiau tokių Mokytojų, Pasaulyje nebūtų blogio!“
„Vėl patikėjau, kad gerumas neišnyks!“
“Tik spinduliuojanti asmenybė geba užauginti Vaikui sparnus!”
„Kai susitinka protas ir širdis, atsiveria kelias tiesai atrasti”.
Mąstymas - tarsi šaltinis: jei jis švarus, viskas švaru!”
Mokytojau, įkvėpk mane kūrybai – tapk saulės, šviesos, meilės ir gėrio nešėju!“
Dovanojame visa tai Jums. Būkime visi kartu įkvėpti kūrybai!


Su meile, Ramunė

Komentarų nėra: