2010-07-14

Ausies tempimas dar trejų neturinčiam vaikui nieko bendro neturi su disciplina ar auklėjimu

2 metų su trupučiu pyplys bėgioja audringai po kaimo parduotuvę. Tuo metu mama kažką perka. Keletą kartų sudraudžia vaiką, kad nebėgiotų. Po keletos kartų, vaiko elgesiui nesiliovus, prieina ir įniršusi griebia berniukui už ausies. Dar vieno berniuko ir kitų suaugusiųjų akivaizdoje.

Ketinau parašyti, ką galima daryti vietoj ausies tempimo. Ketinau parašyti, kaip gali jaustis mažiukas berniukas, kai jam va šitaip... Bet dabar jau beveik trečia nakties.... Svarbiausia, kad pasakiau tai mamai, kad tempdama už ausies savo vaikui, jį muša, tyčiojasi ir rodo netinkamą elgesio pavyzdį. Išgirdau atsakymą, kad galvijų kitaip neišauklėsi, tik šitaip...

ne visai į tema, bet prisiminiau seniai skaitytą mūsų mylimo Erlicko eilėraštį. Esu pasidėjusi jį prie darbo popierių, kad neužsimanyčiau moralizuoti svetimo vaiko už žiauriai netinkamą elgesį... Mat tas vaikas neaišku iš kur atkeliavo...Eilėraštis pasakys daugiau...

JUOZAS ERLICKAS
APSILANKYMAS PAS SERGANTĮ DRAUGĄ

-Kur šį vakar tavo tėtis?
-Pas kaimyną. Pas kaimyną.
-Ką ten veikia tavo tėtis?
-Geria vyną. Geria vyną.

-Ką parėjęs jis darys?
-Iš namų mane varys.
Atsives čionai draugų -
Neparuošiu pamokų...

-Ką gi, ką gi tau daryti?
Ar mama užtart negali?
-Kad mama mane paliko,
Išvažiavo į Uralą...

-Gal turi tu kokį dėdę,
Gal yra kokia teta?
-Dėdė uždarytas sėdi-
Kombinavo kažin ką...

-Kur tu eisi išvarytas?
-Gal įlįsiu į garažą...
-bet kodėl jis elgias šitaip?
-Nežinau, esu dar mažas...

-Gert nesveiki, žmonės kalba-
Ar negirdi tavo tėtis?
-Nežinau, man skauda galvą
Ir bijau aš klausinėti...

Gal kol grįš, pažiūrim kiną?
-Televizorius parduotas.
-Gal išsikepam kiaušinį?
-Kad pas mus nėra nė duonos...

-Bėgam gal pažaist į gatvę
Ar į mišką? Šitoks oras!
-Kad suplyšę mano batai,
Ir aš baisiai miego noriu...

-Na, tai gą gi mudu darom?
-Nežinau aš, ką daryti...
-Ar tik vakarais jie geria?
-Ne, tėvelis iš pat ryto...

-Kad rytais, esu girdėjęs,
Šito nepardavinėja...
-Bet atgūrins dėdė Jonas -
Atsineš odekolono...

-Kaip gyvensi, kur tu dėsies?
-Aš girdėjau kalbant žmones,
Kad išveš greit mano tėtį,-
Gal tada išsimiegosiu...

Ir aš tikiuosi ramaus miego savo svirpiančiame Rūgpienių kaime....Oi, ne.... Einu žvaigždžių žiūrėti. Virš namo kabo Didysis samtis :) berods taip vaikystėje vadindavau :)


Komentarų nėra: