2014-09-09

Neformalus pradinukų ugdymas: riešutų diena

Kaip džiugu, kad mane ir šiemet prileido prie vaikų :)
Ačiū mokytojai, leidusiai man pasirūpinti savo asmenine savanoryste :)

Pirmą kartą turėjau labai mažai laiko - vos 30 min, bet buvo labai smagu pabūti su vaikais gražiame triukšme.



Pirmokėliai turėjo puikią galimybę susipažinti su įvairiais riešutais.
Atsitiko RIEŠUTŲ DIENA :)
Kaip viskas vyko?

1. 23 mokinukų klasėje keli pagalbininkai-mokinukai pradėjo vaikams dalinti įvairiausius riešutus: anakardžio, lazdyno, makadamijos, pistacijų, bertoletijų, migdolų, žemės. Vaikai buvo klausiami, kokių žino riešutų; ar pažįsta iš išvaizdos ir pan. Trijų dienų pirmokėliai jau puikiai kėlė rankas, norėdami tarti savo žodė, tad iš įprastos ir nuobodžios pedagoginės rikiuotės juos išmušti pavyko prašant, kad vaikai, žinantys vieną ar kitą dalyką, pakeltų kairę koją, ištiesų savo kaklus į viršų, pakeltų net 6 rankas ir pan. Juk ne riešute esmė - o procese, kuris vyksta klasėje. Jei klasėje yra labai judrus vaikas, būtinai jį reikia padaryti pagalbininku.

2. Viena riešuto gliaudyklė padėjo kiekvienam vaikui sutraiškyti savo lazdyno riešutą. Pasirodo, buvo tokių vaikų, kurie nebuvo matę lazdyno riešuto kevale. Urbanizacijos poveikis nerealus, ar ne?

3. Vaikai pradėjo riešutus ragauti ir spėlioti, kaip galėtų atrodyti augalas, ant kurio riešutas auga ir užauga. Buvo labai įdomu klausytis vaikų.

4. Tuščias lapas buvo skirtas štai kam: išsirink labiausiai tau patikusį riešutą ir nupiešk, kaip atrodo medis, ant kurio jis subręsta. Grįžęs į namus paprašyk tėvelių surasti tą riešutą internete ir sulygink savo spėjimą su realybe.

5. Vaikai gavo užduotį: paprašyti tėvelių pagalbos atrasti kuo daugiau riešutų ir susirasti, kur ir kaip jie auga. Juk pasaulio galybę, globalumą neišėjus iš ankštos klasės įsisąmoninti neįmanoma. O integralus požiūris į daiktą skatna mus mastyti globaliai.

6. Visa klasė gavo dovanų 3 kokosų riešutus, bet juos galės atidaryti tik tuomet, kai sužinos, kaip atidaryti klasėje juos yra saugiausia. Smagiausia buvo klausytis, kaip kliuksi kokoso riešutai. Vaikai labai stengėsi netriukšmauti ir leisti klasės bičiuliams įsiklausyti į kokoso pieno kliuksėjimą.

Po kelių dienų klasės vaikas klustelėjo: kada bus riešutų dienos pratęsimas? Nes kokosų riešutus norisi atidaryti.
Pasirodo, viena mergaičikė nebuvo mačiusi lazdyno riešuto kevalo, kitas bernaitėlis sužinojo, kaip atrodo žemės riešutai, dar vienai princesei pagaliau sužibo viltis dėl kokoso riešuto paragavimo, nes mama jai vis jo nenuperka. :)

Kai bus riešutų dienos pratęsimas, mokytoja būtinai duos žinoti, geriausia pasirūpinti šiaudeliais, kad vaikai galėtų paragauti kokoso pieno.

Pabijojau tėvams rašyti laiškų dėl užduočių su vaikais, nes, pasirodo, labai daug tėvų galėtų tai priimti kaip namų darbus. O tai nėra jokie namų darbai. Tiesiog dar vienas būdas ir proga KITAIP pabūti su vaikais, KITAIP  praturtinti jų gyvenimus.

Vaikams labai patiko, man irgi.

Norite riešutų dienos savo klasėje?
Darykite patys arba kvieskite į svečius.

Viskas įmanoma, kai yra didelis noras.

Mama Ramunė

P.S. dar vaikai išbandė savo du riešutų gliaudytuvus, t.y. kairę ir dešinę rankas. Žemės riešutai buvo lengvai įveikti. Vaikai buvo skatinami išbandyti abi rankas, pažiūrėti, kuri stipresnė.

Komentarų nėra: