2011-01-25

GEROS MOKYKLOS DIRBTUVĖS: kvalifikaciniai seminarai ugdymo įstaigų darbuotojams

Šiuos metus paskyriau įvairių bendruomenių, kuriose gyvena visų mūsų vaikai, sitprinimui ir telkimui.
Nors piroritetas skiriamas šeimoms ir jų konsultavimui, noriu pranešti apie savo pasiruošimą darbui su ikimokyklinių, mokyklinių įstaigų bendruomenėmis.

Kaip teigia gerbiamas profesorius Albertas Piličiauskas, tėvai yra nenuskandinamas laivas Švietimo vandenyse. Todėl kreipiuosi į Jus, mamos ir tėčiai. Rodykite iniciatyvą, kad Jūsų vaikų ugdymo įstaigose atsirastų vietos ne tik seminarams, kurių metų yra skaitomos skaidrės. Lai atsiranda vietos re(n)giniams, kuriuose Mokytojai išgirsta apie Meilę sau, vaikui ir jo artimiausiai aplinkai. Patikėkit, Mokytojai gyvena noru turėti Humanišką mokyklą. Tik sau neleidžia. Priežastys nesvarbios. Svarbu, ką daryti? O pagelbėti gali tėvai, suteikdami jiems progos išgirsti daugiau nei apie ugdymo programų turinio įgyvendinimą.

Kvalifikacinius seminarus vedu jau 6 metus. Tačiau šiemet laisvų klausytojų statusu laukiu mokinių tėvų savo seminaruose, kurių pagrindinė tikslinė grupė - Mokytojai. Tikiu, kad tik sėdėdami šalia vieni kitų mes pajėgsime sustiprėti dėl bendrų ugdymo tikslų. Smagu, kad Švietimo centrai mielai priima tokią naujovę - iniciatyvą.

Tad mielai informuoju pagrindinius švietimo paslaugos užsakovus, Jus, tėvelius ir mamytes.

Seminarai yra visi praktiniai, todėl, vertindama dalyvių ir savo darbą, skatinu organizuoti dvidienius seminarus.

Kaip rodo mano darbo praktika, labai efektyvūs yra išvažiuojamieji seminarai į mokyklų bendruomenes.

NAUJIENA
Pagalba mokytojui telkti humaniškos mokyklos bendruomenę: mokymosi motyvacija, mokytojo, mokinio ir mokinio tėvų pažinimas, sudėtingų situacijų sprendimas, tėvų įtraukimas į ugdymo procesą.
Tikslinė grupė: pradinių klasių auklėtojai, 5-8 klasių auklėtojai ar dalykininkai, socialiniai pedagogai, psichologai, pagalbos mokiniui specialistai, mokinių tėvai.
Trukmė: 18 ak.val. (12 iš jų – dviejų dienų auditorinis darbas, 6 skirtos savarankiškam darbui).
Reikalavimai fizinei erdvei: patalpa su paruoštais stalais darbui grupėse, kompiuteris, projektorius, magnetinė lenta užrašams.
Į šį seminarą priimami mokinių tėvai nemokamai ir savanoriškai. Dėl tėvų skaičiaus seminare reikia tartis iš anskto.Šis seminaras pagal savo formatą yra naujas kvalifikacinių seminarų Lietuvos pedagogams padangėje. Dvi dienas intensyviai su auditorija darbuojasi du lektoriai: draugiška šeimai psichologė Ramunė Želionienė ir tėtis, Lietuvos tėvų forumo tarybos narys Audrius Murauskas. Tokia unikali diada suteikia seminaro dalyviams daug pastiprinimo, atgalinio ryšio ir padeda įžvelgti efektyvias alternatyvas sprendžiant aktualius sunkumus. Praktinių užduočių ir diskusijų metu seminaro dalyviams yra puiki proga pažvelgti į Mokytojo vaidmenį iš šalies. Savęs pažinimas duoda seminaro dalyviams daugiausia naudos ir palaikymo. Situacijų analizė remiasi humanistine pedagogika. Aiškiai deklaruojama pagarba ir meilė Vaikui sutelkia auditoriją. Akcentuojamas tėvų aktyvus dalyvavimas ir jų įtraukimas į ugdymo procesą. Pateikiami praktiniai būdai, kaip mokinių tėvus ir globėjus padaryti savo partneriais siekiant ugdymo tikslų. Seminaras aprėpia ne tik mokymosi motyvacijos aktualias temas, bet ir suteikia dalyviams galimybę pažinti mokinį per jo elgesį. Dalyviai mokosi ne tik aktyviai klausytis, bet ir vaidmeninių žaidimų metu jie mokosi efektyviai organizuoti individualų pokalbį su mokinių tėvais. Padalomosios medžiagos praktiškumas užtikrina seminaro dalyviams palaikymo pratęsimą. Seminaras stebina savo gyvumu, natūralumu ir įtraukia kiekvieną seminaro dalyvį į nepakartojamą, iš anksto nenumatytą kelionę link savo vidinio vaiko ir visų mūsų vaikų Širdies. Diskusijos apie Meilę atveria unikalias alternatyvas ne tik mokyklos bendruomenės stiprinimui, bet ir sudėtingų situacijų sprendimui.

Pagalba pedagogui ruošiant mokinius egzaminamsTrukmė – 6 ak. val.

Pagalba pedagogui ugdyti įvairias mokinių socialines kompetencijas ugdymo proceseTrukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba pedagogui dirbant su socialiai pažeistais vaikaisTrukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba ugdymo įstaigų administracijai formuojant efektyvią komandą ir telkti mokyklos bendruomenę (mokinius, pedagogus, mokinių tėvus) bendriems tikslamsTrukmė – 12 val.

Pagalba ikimokyklinių įstaigų bendruomenėms telkti vaikų tėvus bendriems ugdymo tikslams pasiektiSeminaro trukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams mokant vaikus tolerantiškumo ir pakantumoSeminaro trukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba mokyklos bendruomenei sprendžiant smurto ir patyčių situacijasTrukmė – 12 arba 6 ak. val.

Pagalba pedagogui telkti auklėjamą klasę ir taip didinti mokinių saugumą mokykloje
Seminaras skirtas klasių auklėtojams.
Seminaro tikslai: mokyti suvokti klasės vadovo realią rolę; mokyti seminaro dalyvius efektyviai vadovauti klasei; mokyti telkti ne tik mokinius, bet ir mokinių tėvus į vieną bendruomenę; mokyti efektyviai išnaudoti laiką klasės vadybai; mokyti efektyviai spręsti svarbius ir išsprendžiamus konfliktus; mokyti planuoti realią klasės vadovo veiklą; praktinių užduočių metu ugdyti praktinius efektyvios klasės vadybos įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 valandų.




Pagalba ugdymo įstaigai kurti efektyvią socialinės, psichologinės ir pedagoginės pagalbos sistemą mokinių poreikiams patenkinti
Seminaras skirtas ugdymo įstaigų administracijai, psichologams, socialiniams pedagogams, prevencinėms grupėms, klasių auklėtojams, mokyklų bendruomenėms, tėvų grupėms.
Seminaro tikslai: mokyti dalyvį efektyviai ir savalaikiai atpažinti, spręsti kylančius mokinių sunkumus įvairiose srityse; mokyti suvokti savo vaidmenį bendroje pagalbos sistemoje; mokyti inicijuoti sistemingos ir veiksmingos pagalbos mokiniui komandos formavimą; mokyti įtraukti mokinių tėvus į pagalbos mokiniui teikimą; praktinių užsiėmimų metu ugdyti pagalbos teikimo įgūdžius.
Seminaro trukmė – 18 valandų (12 kontaktinių, 6 savarankiško darbo).
Galima sutrumpinti iki 12 valandų.



Pagalba pedagogui efektyviai įveikti stresą darbe
Seminaras skirtas visiems pedagoginį darbą dirbantiems. Tokio pobūdžio seminaras – tai puiki išmintingo mokyklos vadovo investicija, padėsianti mažiau streso ir daugiau darnos kolektyve.
Seminaro tikslai: mokyti dalyvį suvokti savo atliekamą rolę; mokyti atpažinti savo bei kitų įvairius jausmus; mokyti dalyvį prisiimti atsakomybę už asmeninę psichologinę pusiausvyrą; mokyti dalyvį įveikti sunkumus; mokyti dalyvį laiku atpažinti stresą ir supažindinti su įvairiomis jo įveikos galimybėmis. Praktinių užsiėmimų metu ugdyti streso įveikos įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 valandų.
Galima trumpinti iki 6 ak. val.

Pagalba ugdymo įstaigai įtraukti tėvus į formalų ir neformalų vaikų ugdymąSeminaras skirtas mokyklų bendruomenėms, socialinaims pedagogams, klasių auklėtojams, dalykininkams, pavaduotojams.
Seminaro tikslai: mokyti suteikti tėvams informaciją, motyvuojančią įsitraukti į jų vaikų formalų ir neformalų ugdymą; mokyti dalyvius telkti tėvus į mokyklos bendruomenę; ugdyti efektyvaus tėvų susirinkimo organizavimo įgūdžius; ugdyti efektyvaus bendradarbiavimo su tėvais įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 valandų.

Pagalba mokyklos bendruomenei sprendžiant sudėtingas konfliktines situacijasSeminaras skirtas visai mokyklos bendruomenei.
Seminaro tikslai: mokyti laiku atpažinti konfliktines ar kitas grėsmę keliančias situacijas; mokyti lavinti konfliktinių situacijų sprendimo įgūdžius; mokyti atpažinti, įvardinti ir priimti kito bei savo nemalonius jausmus; mokyti bendravimo įgūdžių su mokinių tėvais po incidento; lavinti darbo su klase įgūdžius.
Seminaro trukmė – 12 arba 6 akademinės valandos.

Pagalba pedagogui didinant mokinių mokymosi motyvaciją pamokos metuSeminaras skirtas dalykininkams.
Seminaro tikslai: supažindinti su sėkmingos pamokos struktūra; supažindinti su realiomis mokymosi motyvacijos didinimo pamokoje galimybėmis; ugdyti bendradarbiavimo atmosferos kūrimo pamokoje įgūdžius; ugdyti mokinių motyvacijos didinimo įgūdžius; praktinių užsiėmimų metu suvokti savo kaip mokytojo rolę ir motyvaciją.
Seminaro trukmė – 12 arba 6 akademinės valandos.

Pagalba ikimokyklinių įstaigų pedagogams lavinti vaikų socialines kompetencijasSeminaras skirtas vaikų lopšelių ir darželių auklėtojams.
Seminaro tikslai: mokyti atpažinti savo jausmus ir juos įvardinti; mokyti lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikams jausmų atpažinimo įgūdžius; mokyti atspindėti stebimus vaikų jausmus ir elgesį; mokyti sieti jausmą su elgesiu; mokyti lavinti įvairias vaikų socialines kompetencijas.
Trukmė – 12 arba 6 ak. val.


Iki susitikimų ugdymo įstaigose,
Ramunė

Komentarų nėra: