2011-10-11

Darželio įtaka mano vaikui

Dažnai girdžiu diskutuojant dvi dirbtinai sukurtas komandas apie "futbolą". "Žaidėjai" vis nesusitaria, kieno gi tas "kamuolys": darželio ar šeimos.

Deja, bet dažnose diskusijose vaikui daroma įtaka yra lyg tas futbolo kamuolys, spardomas dviejų komandų nuo vienų vartų link kitų. Darželio atstovai dažnai sako, kad vaikas viską atsineša iš namų, iš šeimos, todėl sunku ką nors pakeisti. Šeima dažnai įtiki, kad vaikas daug atsineša iš darželio, todėl jiems sunku ką nors pakeisti.

Turime pripažinti, kad įtaką kiekvienam žmogui daro labai daug aplinkų.
Neįmanoma nuspėti, kur baigiasi vienos aplinkos įtaka, o kur prasideda kitos aplinkos įtaka.
Spėlioti ir neverta.


  • Tiesiog pripažinkime savo atsakomybės ribas už daromą įtaką vaikams.
  • Vaikus mokome ne žodiniais moralais , o savo elgesiu and co.
  • Kartą mano sūnus pradėjo šluostyti išplautus indus namų virtuvėje. Darželio įtaka - pamaniau :)
  • Pastebėjau, kad sūnus jau gali savarankiškai plauti rankas. Darželio įtaka - pamaniau :)
  • Užsimanė sūnus prieš miegą lėliukiškos lopšinės. Darželio įtaka - pamaniau :)
  • Panoro sūnus išgirsti mane dainuojant. Darželio įtaka - pamaniau :)


....

Bet ar tikrai?
Juk šluostau kartais indus ir aš.
Ir rankas plaudavom tvarkingai nuo mažų dienų.
Ir lopšines niūniuodavau. Niūniuoju.
Ir dainas dainuodavau. Dainuoju.

Ramu ant dūšios.

Stebiu dviejų aplinkų viena kitos pastiprinimą ir papildymą.
Va kur džiaugsmas mamai.
Ir vaikui.
Kaip gera, kai gyvenant su vaikais yra su kuo pasidalinti atsakomybe.
Daug lengviau gyventi.

Nes vaikas sėdi gražiame burlaivyje, kurį vairuoja susitarę, susiderinę, pasitikintys vieni kitais suaugę. Pasitikintys ne pagal diplomus ar kokias patvirtintas ugdymo strategijas. Tiesiog pasitikintys, todėl pasirinkę eiti kurį laiką kartu. Nėra dviejų komandų. Yra viena komanda, kuriai įveikiamos audros. Ir pakenčiami štiliai.

Važiavau šiandien ryte į darželį.
Noriu pasikalbėti apie sūnų su darželio fėja - nutariau.
Turim tam skirti ramaus laiko - nusprendėm.

Apie ką kalbėsim?
Apie gyvenimą su vaikais.
Apie tai, ką aš dar galiu padaryti dėl vaiko darnos.
Apie tai, ko galiu nedaryti dėl tos pačios darnos.
Esu tikra: būsiu išklausyta ir priimta tokia, kokia esu.
Kaip ir mano vaikas.

Nes fėjos darželyje tiesiog mėgaujasi gyvenimu su vaikais.
Ir leidžia jiems gyventi.

Dar daugiau: jos rūpinasi mano sūnaus nerūpestinga vaikyste.

Man gera išgirsti vaiko atsakymą "žaidžiau" į mano klausimą "ką veikei šiandien?".
Kada gi daugiau, jei ne dabar?
Kur gi daugiau, jei ne darželyje?

Miegu ramiai.
Taip ilgai ieškojau ir laukiau būtent tokių partnerių plaukti kartu.
Suradau.

Linkiu ir Jums to paties.

Padarykite savo svajonių darželį realiu.

Verta.


Darbingai nusiteikusi,
Ramunė








Komentarų nėra: