2012-03-15

Vaikų nuotraukos internetinėje erdvėje

Tikriausiai per ilgai būnu prie kompiuterio, bet paskutiniu metu stebimi vaizdai FB mane suneramino...




Gerbiami suaugę žmonės,

jei Jūs pažįstate vaikų, kurie talpina savo nuotraukas FB ir jų turinys tiesiogiai prasilenkia su vaikyste ir jaunyste - nelikite abejingi.
Pasakykite korektiškai, ką atitinkamo turinio foto "pasakoja" apie žmones.
Paskatinkite susimąstyti, ar tikrai jiems to reikia?
Vienas pažįstamas vis kartoja frazę - ant ko gaudai, tas ir kimba...
Vaikai pasimetę, nes ir suaugusiųjų FB nuotraukų albumuose mato taip pat visko.

Pagelbėkime jiems išlikti prote būdami patys prote ir atsakingi.
Juk tos merginos, kurios demonstruoja nuotraukose savo kūno "privalumus",
tie vaikinai, kurie demonstruoja savo daiktiškus - vartojimo "privalumus" - mūsų ateitis.
Nejau tik tokios Lietuvai ateities linkime?
Aš linkiu visiems susimąstyti ir kovo mėnesį apsivalyti savo FB nuotraukų albumus.



Sutikime pavasarį šviesesnėmis mintimis.



Iš FB diskusijų:


Viena mama klausė, ką daryti, jei vaiko sienoje atsiranda nešvankūs juokeliai? Manau, kad verta pašnekinti vaiką, kas tame juoke jį taip sudomino, kaip tą juoką vaikas supranta pats, kam tas juokas jo sienoje skirtas ir pan. Ir būtinai verta pasakyti savo požiūrį į tai. Nevalia palikti to "vaikiškiems žaidimams", nes būtent tokie juokeliai yra mūsų suaugusiųjų gyvenimo atspindys. Bet kokiu atveju, tokie dalykai parodo, į kokią terpę vaikas orientuojasi. Jei jis orientuotųsi į kitokią referentinę grupę, į kurią pats lygiuojasi, dalintųsi kita informacija sienoje. Tuomet mums iškyla dar viena užduotis: prisiimti didesnę atsakomybę už artimiausią vaiko aplinką. Nebent norime, kad jis orientuotųsi į tokius, kai yra super duper čiotka juokauti nešvankiai :) 


Tikiu, kad visi tėvai nori savo vaikams tik gero. Tačiau kai kurie tik TAIP moka su vaikais gyventi. Nesusimąsto apie savo realią įtaką vaikams. Nes patys skendi rūpesčiuose. Dažniausiai net nenori gilintis, nes įpratę tik reikalauti iš vaikų arba nori, kad vaikai juos pagaliau paliktų ramybėje. Daug žmonių savo vaikams kartoja: dabar tu man paklusk, o kai būsi mano metų, galėsi daryti ką nori. Tik vaikai neišlaukia tų metų. Abejoju ar koks tėvas mato, kokiomis pozomis jo dukra save pateikia FB eteryje. O gal net matydamas savo savimeilę glosto - va, kokia MANO dukra. Yra daug suaugusiųjų, kurie vengia bet kokių konfrontacijų su vyresniais vaikais. Infantilus požiūris į tėvystę ir mamystę. Tai ir yra tas žiaurusis abejingumas. Vaikus reikia nukreipti. Bet juos reikia ir pažinti. Būtina domėtis, su kuo vaikas bendrauja, su kuo jis draugauja, ką apie santykius mąsto. Kad netyčia, stebėdamas suaugusiųjų gyvenimą artimoje aplinkoje ar TV, neįprastų kitų žmonių vartoti :( 



Sutinku vaikų, kurių nerūpestinga vaikystė baigėsi per greitai, jie jau kopijuoja aklai suaugusius. Ir ne todėl, kad jie blogi. Jie nemato kitokių alternatyvų. Dėl to visiems suaugusiems ir reikia būti labiau atsakingiems. Jei mano vaikas ko nors nepamatys mano aplinkoje, jis turės galimybę pamatyti kitoje aplinkoje. Pvz. aš niekuomet neinu per raudoną šviesoforą ir jei matau, kad kiti eina, stengiuosi jiems pasakyti: oi, būkite budrus, dabar raudona, mus gali stebėti vaikai, o jiems tokia rizika gali būti paskutinė. Arba jei darželyje vaikas leidžia lėktuvėlį į žmones, atkreipiu dėmesį: žiūrėk, ten žmonės, o čia tuščia, va čia puiki vieta lėktuvui skristi. ir man nesvarbu, kad auklėtoja pareiškia: mes susitvarkom pačios :) Aš esu taip pat atsakinga. O jei ji "nespėjo" vaikui pasakyti pastebėjimo, jaučiasi už tai atsakinga, ir dėl to prastai pasijautė, tai ką gi. Tik susitelkus įmanoma padaryti pokyčius. 



Maskvoje viena mokytoja pasakojo, kad mažame miestelyje, glianciniame žurnale buvo paskelbtas konkursas: į kokią pop žvaigždę esi panašus? Ir prasidėjo fot siuntimas su pradinukėmis - Spears ir pan. Mokytoja sugalvojo gerumo pamoką "Mano kūnas - mano sielos tvirtovė". Pamokos pabaigoje mokytoja vaikams padovanojo dovaną: kiekvieno vaiko džiugią nuotrauką powerpoint skaidrėse lydėjo kokia nors Rusijos cerkvė. Taip vaikai buvo paskatinti susimąstyti, kas yra jų kūnas. 





Neabejinga,
Ramunė

1 komentaras:

Ž.Ž. rašė...

Mane suneramino panašus, bet kiek kitas dalykas FB. Mano pažįstami įsidėję savo vaiko, gal 2m. nuotrauką, kur jis apsiavęs mamos "stringus". Čia jau nebe vaikų, o tėvų problema.